perjantai 17. tammikuuta 2014

Ruokavuosi 2014

Olen oikeastaan aina tykännyt laittaa ruokaa ja kokeilla uusia juttuja. On ollut myös hauska huomata kuinka joidenkin ruokien teko ei alkuun ole oikein sujunut, mutta olen kuitenkin löytänyt oikean tavan valmistaa niitä. Tälläisiä on esimerkiksi pizzapohja ja lasagne. Viime vuonna keittiööni rantautui suuressa määrin kasvikset ja salaatit sekä useat uudet raaka-aineet. Aina kokkaluista ei voi sanoa, että olisin onnistunut, mutta kaikestahan ei aina voikkaan tykätä. Lisäksi olen luvannut sellaisen takuun ruuilleni, että jos jokin ruoka ei ole syötävää, vien mieheni Mäkkäriin syömään!

Tänä vuonna olen ajatellut jatkaa samalla linjalla ja kokeilla paljon uusia juttuja. Erityisen huomion aion kuitenkin antaa seuraaville kolmelle.

1. Kalat


Olen aina kyllä syönyt kalaa, mutta niin harvoit että ihan hävettää. Tänä vuonna pyrinkin syömään kalaa useammin ja erityisesti aion opetella valmistamaan itse erilaisia kalaruokia eri kalalajeista.

2. Pataruuat


Olen usein harmitellut kuinka tulee niin harvoin tehtyä erilaisia uunissa valmistettuja pataruokia. Niihin ajattelin siis myös tänä vuonna kiinnittää huomioa.

3. Punajuuri


Olen joskus tehnyt itse rosollia ja siitä erityisesti jäi mieleen punajuuren pilkkominen, ja kuinka sotkuista se oli. No, otan haasteen silti vastaan ja aion kokeilla erilaisia punajuuriruokia tänä vuonna.

T

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti